Vers van de pers

Sint-Pieters, 19 september 2021

De hoofdpagina van de website krijgt eindelijk nog eens een update. Met de intrede van de nieuwsbrief is vooral hier tijd naar gegaan. Maar dit jaar krijg je via deze weg regelmatig wat randnieuws voor de kiezen.

Het nieuwe werkjaar is voorbereid en staat alweer klaar om van start te gaan met een diversiteit aan activiteiten. Enkele dagen terug hadden we onze laatste bestuursvergadering. We namen voor al onze leden een Cultuurgids met bestelformulier, de laatste nieuwsbrief en een uitnodiging voor Vers Geperst mee. Zoals de traditie het wil, mag je binnenkort dus weer een van onze Davidsfonds bestuursleden aan de deur verwachten voor het vernieuwen van het lidmaatschap en krijg je dit alles aan huis bezorgd.

En zo komen we naadloos bij de eerste activiteit van het nieuwe seizoen. Met Vers Geperst gaan we opnieuw officieel van start en dit op zondag 3 oktober 2021. De formule van vorig jaar kende heel veel succes. Daarom hebben we op deze grondvesten verder gebouwd. We spreken opnieuw af in de Sint-Pieterskerk. Een mooie locatie, ideaal gelegen en een perfecte akoestiek voor onze gast, Louis De Backere. Hij verzorgt er namelijk een optreden en speelt op zijn accordeon muziek uit verschillende tijdperken. Hij zal je zeker weten te verrassen. We voorzien opnieuw twee sessies en voorinschrijven is noodzakelijk. Alle details kan je lezen op onze Activiteiten pagina’s.

Nog in oktober hebben we een eerste gidsentocht ingepland. Dit keer gaan we het klassieke Brugge verkennen tijdens een sfeervolle avondwandeling. Eens iets anders dachten we zo. En ook de verhalen zullen niet traditioneel zijn. Onze gids neemt ons mee in een prachtig verlicht Brugge en met speciale vertelsels, laat ze ons een andere kant zien. Niet alledaagse verhalen in het klassieke Brugge gaan door op 23 oktober.

Tot binnenkort …

Alle tips, op- en aanmerkingen zijn steeds welkom. Mail ons op dfsp@telenet.be.

Onze Davidfondsers op stap tijdens een van de avondfietstochten ...