Vers van de pers

Sint-Pieters, 01 december 2020

De laatste maand van het jaar is begonnen. De coronacijfers zijn gelukkig terug aan het zakken. Het ziet er ook naar uit dat we binnenkort over een vaccin gaan beschikken.

Niettemin zullen we nog niet gauw naar ons normale leven kunnen terugkeren. Kerstmis en Nieuwjaar zullen we in beperkte kring moeten vieren. Ook onze activiteiten kunnen niet doorgaan. Ze worden afgelast of uitgesteld. En om het allemaal nog wat te accentueren is het weer guur en nat. Veel kunnen we er niet aan te doen. Maar we leven op hoop. Nog even volhouden want beterschap is op komst !

Maar het is niet allemaal kommer en kwel. Gisteren heb ik volop genoten van de laatste nieuwsuitzending van Martine Tanghe. Ik vond het een prachtig afscheid en ja, we zullen haar missen. Maar ook hier gaat het leven verder. Ik zag ook de DF-Sint op mijn dak wandelen. Zoals het de Sint past, liet hij een leuke verrassing achter.

Met het nieuwe werkjaar zijn we gestart met een elektronische nieuwsbrief. We hopen dat het een meerwaarde is voor jullie. Met de rubriek ‘Takeaway’ proberen we wat tips te geven. Zo hebben jullie toch wat cultureel aanbod. Zo voorzien we jullie, op digitale wijze, toch van een aantal evenementen. Volgende vrijdag wordt de derde nieuwsbrief verspreid en hebben we weer iets nieuws toegevoegd. Geniet er van en houd het veilig !

Tot binnenkort ...

Alle tips, op- en aanmerkingen zijn steeds welkom. Mail ons op dfsp@telenet.be.

Het bestuur in COVID plunje bij de start van Vers Geperst in de Sint-Pieterskerk.