Aanbevolen bij onze Davidsfondsburen ...

Dinsdag 4 februari 2020: ‘Jazz proeven’ door Muziek Mozaïek

“Jazz is net de 100 gepasseerd”, zegt Geert Declercq. “Het is toentertijd gestart als een jong boompje, een frisse twijg in vruchtbare grond, en is nu een volwaardige eik geworden. Stevige bast, vol vertakkingen, vol jong leven! We klimmen de boom in, springen van tak tot tak, en genieten van het prachtige uitzicht.”

“Eerst vertellen we kort en simpel hoe die jazzboom eigenlijk ontstaan is, en wat de belangrijkste veranderingen zijn door de jaren heen. We scheppen dus een beetje klaarheid. Om dan vol goesting te luisteren naar het Filip Verneert Trio. Zij zullen elke vertakking, elke zijsprong van de jazzboom voor ons laten horen. Het is dus zowel een voordracht als een live-concert!”

Bezetting: Geert Declercq – verteller | Filip Verneert – gitaar | Marie-Anne Standaert – trompet | Jean Van Lint – bas en zang |

• Deelnameprijs (drankje inbegrepen!): 10 euro voor leden en 15 euro voor niet-leden. Vooraf inschrijven is niet nodig.
  • Info bij Leen Claeys, telefoon 0472 52 02 34 en e-mail  claeys.leen@telenet.be

Organisatie: DF Brugge

LocatiePc Rustenhove, Wantestraat 151 te 8310 Brugge Assebroek

Donderdag 13 februari: Rond de Noordzee

Lezing door Arnout Hauben

Samen met cameraman Philippe Niclaes en ‘droner’ Ruben Callens maakte televisiemaker Arnout Hauben een reis rond de Noordzee door acht verschillende landen en regio’s.

Een tocht door heden en verleden. Het water altijd aan de rechterkant. Het resultaat was tien weken lang te zien op Eén en is te lezen in het gelijknamige boek, “Rond de Noordzee”.

Tijdens deze lezing met beeldmateriaal vertelt Arnout over de avonturen die hij en zijn twee reisgenoten tijdens het maken van dit programma meemaakten.

Organisatie: DF Sint-Kruis

Locatie: OC ’t Couvent, Kan. Decoeneplein 1, 8310 Sint-Kruis (Male)

Voor meer info: